top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverWij Steunen Kenia

Bezoek in 2012!

In 2012 heeft een van de bestuursleden (Marlies) met haar gezin de Mwerenischool bezocht. Het was een bijzondere bijeenkomst. Marlies onderhoud al enkele jaren contact met de directeur van de Mwerenischool, via de telefoon en via de mail.

Dit keer zouden ze elkaar echt ontmoeten. Alle leerlingen van de Mwerenischool stonden op de oprijlaan en zongen liederen om het gezin te verwelkomen. De gehele dag stond in het teken van feest: diverse voordrachten door leraren, directeur, coördinator van Tenda Pamoja, Marlies en haar partner. Maar ook diverse liederen door leraren en leerlingen en een waar sportevenement waaronder zaklopen en touwtrekken.


Nadien uiteraard het overhandigen van cadeaus over een weer. Het gezin had in Nederland 1.800 pennen verzameld die uitgedeeld werden onder de leerlingen, ouders en leerkrachten.


Ook werd er door de kinderen van Marlies een korte fotopresentatie gehouden voor de

leerlingen en ook voor de betrokkene ouders die aanwezig waren. De presentatie

liet zien hoe de kinderen in Nederland naar school gingen; bijvoorbeeld dat

kinderen luizenzakken hebben, dat kinderen hun eigen broodtrommeltje meenemen,

het smartbord en bijvoorbeeld dat ouders de kinderen opwachten na school. Hier

werd zeer belangstellend naar gekeken en geluisterd.Het bezoek bestond uit één groot feest.Daarnaast werd er ook de eerste steen gelegd voor de bouw van 2

klaslokalen. De avond bestond uit een diner rond het kampvuur waardoor we met de leerkrachten verder konden praten over de school, het leven en andere onderwerpen die aan bod kwamen. De nacht werd doorgebracht in een tent die in een klaslokaal stond. De volgende ochtend werd er afscheid genomen en konden de Mwerenischool verder gaan met het onderwijs.


Samenvattend was het een warm bezoek waar we de onderlinge band hebben kunnen uitbreiden en konden starten met de bouw van 2 klaslokalen.


3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Voetballen

bottom of page